Dari Jati Bungalow yang terletak di Toya Pakeh, ambil masa hampir 1 jam 20 minit (27.9 km) untuk sampai ke Atuh Beach yang terletak di Pejukutan, Klungkung dengan keadaan jalan raya yang curam, tak sempurna, ngeri, semua lengkap.
Tak pasti kenapa di panggil Lady Gaga Heels
View sebelum menuruni denai curam
Dari tempat meletak kenderaan, kita kena turun bukit denai semulajadi yang agak licin. Masa kat denai tuh den end up menuruni denai tuh secara duduk sambil berpaut pada akar pokok, batu-batuan, etc apa yang ada kat denai tuh. Nih jugak salah satu sebab yang menyebabkan bontot den sakit. Dah la pakai seluar palazzo kain bubble tuh kan, memang mendapat la.
Denai yang perlu kita turun untuk sampai ke pantai ni
Makwe omputih kat depan tuh relax je turun berkaki ayam + pakai dress
Pantai dia jenis pebble beach. Den tak sempat nak main air laut kat sini pun sebab membe den dok mengejar masa nak pergi tempat lain. Den nak berehat kat kerusi di bawah payung yang boleh disewa sambil minum teh botol pun dia tak bagi. Kejam betul. Terkilan tau sebab entah bila la nak jejak kaki ke sini lagi kan.
Cuci mata....bikini babes were everywhere

Ada beberapa orang putih sedang berehat di kerusi bawah payung tuh masa kitaorang sampai di sini.

Kitaorang berjalan dalam 300 - 400 meter untuk sampai ke hujung pantai di mana ada bukit yang telah disediakan tangga yang agak sempurna untuk kita panjat. Tangga yang memang okay nih agak curam sebab kedudukan bukit tuh. Walaupun dah ada tangga tapi still jenuh k nak naik dan turun tangga tuh yang takde tempat untuk pegang ye. Kalau tersalah langkah memang ada harapan untuk tersembam.
Jenuh k nak panjat dan turun tangga nih
Tapi pemandangan dan tiupan angin di puncak bukit lepas kita mendaki tangga tuh memang berbaloi. Ada satu kedai makan yang simple di puncak tuh dengan tempat duduk untuk berehat. Sempat la den minum teh botol untuk mengambil nafas sambil melayan tiupan angin yang sangat best. Member den mendaki denai sikit lagi untuk ambil gambar kat puncak tertinggi. Den tumpang tengok la gambar pemandangan yang dia ambil. Den dah tak kuasa dah. Lutut dah lembik. Den berehat je menunggu member den. Serious tiupan angin dia sangat nyaman.
Den berehat-rehat kat sini je
Kalau sesiapa datang sini, lebih berbaloi rasanya kalau lepak sekurang-kurangnya dua jam di pantai. Kalau tak nak mandi laut pun, lepak kat kerusi bawah payung tuh.
By the time kitaorang patah balik air laut dah surut
Kena ambil gambar pemandangan dari atas bukit (dari tempat letak kenderaan) dan dari tepi pantai juga sebab pemandangan kat sini memang cantik.

Den tak banyak ambil gambar kat sini sebab kengerian naik turun denai dan tangga.

0 Comments