First time dalam hidup den nak check in dan check out hotel kena amik nombor dulu macam kita pegi bank tuh. Baguih la kan kita tak payah berdiri beratur panjang-panjang coz lepas amik nombor boleh la duduk berehat-rehat kat kerusi yang disediakan sementara nak tunggu nombor kita dipanggil.
Asal ada ayaq skit depa memang jakun. Dekat lobi apartment.
Semua dok tunggu turn nak check in or check out
Masa belum check in den macam pasrah je la kalo dapat bilik terpleot pun sebab ada baca komen orang yang dah pernah menginap kat sini ada yang kata bilik dia so-so je, ada shower dan aircond yang rosak, etc. Memang low expectation la sebab niat utama memang nak bagi budak-budak mandi kat taman tema air dia je.

Alih-alih surprisingly bilik dia best k (ikut rasa den la). Better dari bilik yang kitaorang pernah duduk kat Morib Gold Coast, Sepang 2,3 tahun lepas. Lagi lapang sebab konsepnya apartment kan. So siap ada sinki dapur, ruang tamu dan bar counter. Chantek je kerusi kat bar counter tuh.
Ada coffee table, kettle, fridge, almari, make up table, etc yang kita biasa jumpa kat bilik hotel.

Bilik pun kemas dan tersusun. Cadar dan tilam pun okay. Takde bau. Bersih. Plug points pun banyak. 

Ada 2 airconds. Kedua-duanya berfungsi dengan baik.

TV ada a few channels. Cuma masalahnya plug point tv kat atas rak tv tuh. So sakan la kan si A tuh pantang main kat area situ dia dok switch off tv tuh. Memang la sakan dok kena taboh dengan abang dia.
simple kitchen cabinet and sink
Depa nih kalo boleh memang nak masuk dalam tv. Tengok tv dekat-dekat.
Ruang tamu yang comei
The comfortable and clean sheets
Abang dah terjun dulu dalam jakuzi
Simple bathroom but yet comfortable
Berendam sampai lebam

Siap ada balkoni lagi. Kalo nak berehat-rehat tengok matahari terbenam ke ape ke nak beromantika de armour bley je la kan walopun pemandangan dari apartment kitaorang nih apartment lain + kawasan perumahan. Macam kitaorang memang takde la melepak lama kat balkoni tuh sebab budak-budak dok sibuk memanjat la apa la. Memang boleh buat kita terjerit sakit jantung, tak tersempat la nak beromantika.
Pemandagan dari balkoni apartment kitaorang
Gambo memang sekupang dua je la tuh pun penuh dengan barang-barang kitaorang sebab budak-budak nih tak menyabo nak masuk berendam dalam jakuzi. Anak-anak den bila tengok ayaq memang depa agak perak (jakun) skit. Tapi kita layankan je la kan mana tau esok-esok depa ada talent nak jadi macam Michael Phelps ke chewahhh.

Walopun kitaorang masuk bilik dalam kul 9 pm lebih lepas makan ikan bakar kat Medan Ikan Bakar Serkam tuh, budak-budak nih apa heran kan. Depa tetap masuk berendam dalam jakuzi tuh sampai kena paksa keluaq coz kita dok takut depa kena pneumonia ke apa coz berendam malam-malam. A tuh okay skit. Dia terasa sejuk gedi, dia surrender sendiri. Yang F tuh memang, baik mandi pool ke taman tema air ke jakuzi ke bathtub ke kalo tak dipaksa keluar memang la dia boleh berendam dalam tuh berjam-jam sampai kecut-kecut badan.

Dapat bilik yang ada 2 katil single so kita kambamkan jadi katil queen. Ada je la adegan kaki budak-budak termasuk celah katil tuh tapi ape ada hal kan. Yang penting muat untuk kitaorang tido 4 orang sekali.

Untuk RM 267/malam dengan breakfast and water theme ticket for two, den rasa memang berbaloi sangat amik studio room with jakuzi.

In sya Allah berbaloi rasanye menginap di sini. Den booking bilik nih kat website dia www.bayoulagoon.com.my.

2 Comments

  1. ko bleh tros contact amran, sbb dia ada beli 1 unit apartment kt sini...blh dpt harga kawan

    ReplyDelete
    Replies
    1. hari tuh tak teringat langsung nak tanye sapa ada nombor contact amran

      Delete