Masa dok kemas fail dan dokumen dua minggu lepas, terjumpa fail yang den kumpulkan nota-nota dan coretan tentang integrated water resources management, water resources abstraction, water security, sustainable development goals, citizen science, etc yang berkaitan dengan pengurusan sumber air. 
Nota ni semua dibuat pada tahun 2015 dengan semangat berkobar-kobar nak berusaha mengorak langkah nak buat PhD (even dah tengok universiti mana yang sesuai, cadangan supervisor, yuran pengajian, etc). 

But certain things are not meant to be I guess. The PhD journey is one of those that are not meant for me.

Walaupun memang ada drama air mata di situ biarpun tak dapat menandingi Neng Yatimah bila Ketua Jabatan tak sokong permohonan den untuk sambung PhD secara sepenuh masa.

Semua borang permohonan melanjutkan peringkat phD den dah lupuskan awal tahun ni. 4 tahun simpan baru lupuskan, tak 5S sungguh kan? 

Adakah nota dan coretan ni juga perlu dilupuskan sebab nak buat apa disimpan lagi? Kelak dipandang mengusik hati gitu. Buat menyemak ruang pun iya juga.

Adakah folder nota dan draft tesis dalam laptop dan external hard disc juga perlu dilupuskan? Boleh la space yang ada nanti didownloadkan dengan movie favourite den tak gitu?

Always forgive but never forget.

2 Comments

  1. atas sbb apa ketua jabatan x luluskan tu? takde relief?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak cukup staff nak buat kerja kat ofis:(((((

      Delete