"All endings are also beginnings. We just don't know it at the time". 

"Lost love is still love. It takes a different form". 
Life - Sacrifice - Forgiveness - Love - You Are Where You Are Supposed To Be are the 5 lessons Eddie learned from the 5 people he meet in heaven.

Life - a stranger. Lelaki yang terbunuh sebab mengelakkan dari terlanggar Eddie apabila dia melintas jalan raya apabila mengambil bola.

Sacrifice - ketua pasukan di dalam perang yang terkorban bagi menyelamatkan Eddie dan kawan-kawannya. ‘No one left behind. Everybody make a sacrifice. Big sacrifice. Small sacrifice.’

Forgiveness - a stranger. A waitress who wait table near the pier.

Love - his beloved wife. The one he said ‘every life has one true-love snap shot’. 

You Are Where You Are Supposed To Be - a stranger. A 5 year old girl who died in a fire started by Eddie during the war. Eddie was a maintenance guy at the funfair because that is where he supposed to be, to be a life savior, the guy who make the children laugh and happy.

Always a great read for the soul. 

This might be the fifth time I reread the book tapi tak tau kenapa den macam telah terlupa jalan ceritanya. Adakah den telah mengalami sindrom lupa melampau? Haish.

Tak pernah tak suka buku ni.

I definitely want to meet my late mum if I had the chance.

A one day read. Started during the journey in the grab from my apartment to KLIA - at the waiting area - in the flight - in the bus and finished it during the late night before sleeping.

6 Comments

  1. Ad juga a few peminat buku ni saya jumpa..it looks interesting to be read

    ReplyDelete
  2. so is he dead as well or dia pergi sana macam mana ?
    ofcoz we wanna meet our love ones again..

    insyallah. kita akan sama2 dengan mereka di syurga =')

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haah dia meninggal masa nak selamatkan seorang budak daripada ditimpa kemalangan.

      In sya Allah kita sama-sama berdoa agar dapat bersama-sama dengan orang yang kita sayang di syurga

      Delete
  3. Data pribadi
    negara Indonesia
    Nama: Arif Hidayat
    Alamat: Jl.ds.lamangkona tawaeli
    Sudah dua tahun sekarang saya telah memberikan kesaksian tentang bagaimana saya meminjam Rp30 juta dari AVANT Loan Company dan beberapa orang meragukan saya karena tingkat penipuan online. AVANT Loan telah memberi saya satu hal lagi untuk tersenyum karena setelah menyelesaikan angsuran pinjaman bulanan yang saya pinjam sebelumnya, saya memohon kepada Ibu Deborah bahwa saya ingin pergi untuk ekspansi bisnis lebih lanjut sehingga saya menyerahkan tambahan Rp250 juta setelah melalui proses hukum saya. pinjaman disetujui oleh manajemen mereka dan saya menerima pinjaman saya dalam waktu kurang dari 2 jam di rekening bank BCA saya. Saya tidak memiliki tantangan dengan bank karena Bu Deborah dan tim manajemen pinjaman terbatas Avant telah dianggap sebagai pemberi pinjaman yang sah baik di Amerika Serikat, MALAYSIA dan INDONESIA, sehingga tidak ada masalah sama sekali.
    Untuk pinjaman apa pun, saya sangat merekomendasikan Avant Loans Limited hari ini dan selalu
    e_mail: [avantloanson@gmail.com]

    WhatsApp: +6281334785906

    Waalaikumsalam Warahmatullahi Wabarakatuh.

    ReplyDelete
  4. Nama saya Asep Darjat. Mesej ini disampaikan kepada semua warga Indonesia. Biarkanlah pinjaman dari induk kami.
    Saya benar-benar akan berterima kasih kepada Allah kerana kebaikan yang anda lakukan dengan membantu saya dan hari ini saya mendapat pinjaman sebanyak RM75,000.00 untuk menyelesaikan masalah saya.
    Saya terima telefon saya pada pagi ini amaran dari bank saya CIMB yang mengesahkan bahawa saya memperoleh pinjaman dalam akaun saya dengan jayanya.
    Saya mengucapkan terima kasih kepada wanita Puan Deborah kerana saya berpegang kepada kepercayaan saya dan dengan rahmat Allah, saya telah berjaya mendapatkan pinjaman saya.
    Terima kasih banyak - banyak.
    Saya juga akan memaklumkan kepada kawan-kawan dan orang tersayang yang memerlukan pinjaman. Terima kasih banyak Deborah, saya berdoa agar Allah menyertai kamu.
    Hubungi Ibu Deborah melalui
    e-mel: avantloanson@gmail.com
    WhatsApp: +6281334785906

    ReplyDelete