Hotel bajet adalah SOP biasa kitaorang kalau perlu menginap di mana-mana sebab temanya masih kekal nak hotel dengan harga mampu milik yang selesa untuk tidur. 

Valya Hotel nih merupakan hotel bajet yang masih baru so semua kelengkapan yang ada di dalamnya masih cantik.

Ruang menunggu di hadapan kaunter adalah sangat besar dan disediakan sofa yang mencukupi untuk kita menunggu bagi membuat urusan check in dan check out di kaunter.

Memandangkan masa kitaorang datang adalah musim CNY, makanya tema hiasan di kaunter adalah bercirikan sambutan CNY termasuklah hiasan buah limau mandarin dan angpow.
Sakan membelek tanglung kecil

Diletakkan juga di kaunter, brochures tentang Movie Animation Park Studios (MAPS) dan Gaharu Tea Valley (yang kitaorang rancang nak pergi tapi tidak kesampaian).

Hotel ini menyediakan lif. So in sya Allah sesuai untuk warga emas, orang beranak kecil dan OKU. Free parking adalah di sekitar hotel.
Sofa di hadapan lif di tingkat 1

Bilik hotel dengan katil queen yang standard. Bilik tidak sebesar mana tapi masih selesa. Disediakan semua kemudahan biasa yang kita jumpa di hotel macam cerek, 2 botol air minuman, cawan dan gelas, tea bags, kopi segera, tempat menyangkut baju, televisyen dengan siaran yang sangat jelas, aircond dan sebagainya. Yang specialnya, turut disediakan seterika dan iron board sekali.

Bilik air juga ada kemudahan biasa seperti shower cream, hair dryer, etc. Yang paling best of course la air panasnya yang berfungsi dengan baik dan pressure air di shower yang mantap. Nih penting lagi-lagi kalau ada anak-anak yang suka berkubang dalam bilik air macam anak-anak den.


Terdapat mini market di lobi ruang menunggu tuh in case kita nak beli jajan atau keperluan macam ubat gigi.

Dengan harga RM110 untuk satu malam bagi bilik dengan katil Queen ni, den rasa berbaloi menginap di sini. 

Yang paling menarik tentang Valya Hotel ini adalah kedudukannya yang bersebelahan dengan Mydin (in sya Allah memang boleh berjalan kaki je), 5 minit driving ke Bulatan Aman Jaya yang ada playground dan air pancut (yang kitaorang tak sempat singgah sebab dah kepenatan terperangkap dalam kesesakan jalan raya) dan 10 minit driving ke Movie Animation Park Studios (MAPS). So kalau nak datang ke MAPS, boleh pertimbangkan untuk menginap di Valya Hotel nih ye.

0 Comments