Kali terakhir den pergi Kundasang adalah 11 tahun lepas. Lama gila kan. Makanya dalam dok berangan dan merancang nak berjalan ke Kundasang tuh, aspek penting yang difikirkan dah tentu la nak menginap kat mana. Kalau siapa yang baca blog den dah tau dah yang den ni spesies yang akan cari hotel atau homestay yang bajet dan mampu milik bagi keluarga empat beranak den ni.

So dalam dok survey penginapan bajet di Kundasang, den jumpa beberapa hotel yang tersenarai di dalam 17 Hotel Di Kundasang Yang Mesra Bajet di https://bagasi.my/hotel-di-kundasang/

Setiap jenis bilik bergantung kepada siapa yang nak menginap kat situ ye. Kalau macam den yang berangan nak pergi dengan keluarga den, of course den kena cari bilik yang lebih selesa dan besar sedikit sebab bawa kiddos. Bilik yang sesuai untuk keluarga.

Berdasarkan senarai hotel mampu milik di https://bagasi.my/hotel-di-kundasang/, ada 2 kategori hotel/homestay yang disenaraikan iaitu:

1. RM30+++ - RM 100/malam; dan

2. RM100 - RM150/malam.

Memang rambang mata nak pilih hotel/homestay yang terdapat di dalam https://bagasi.my/hotel-di-kundasang/ ni dengan pelbagai kriteria setiap satunya. Atas kita nak pilih hotel/homestay yang sediakan kemudahan apa ye. Setiap hotel sediakan kemudahan yang berbeza ye.

Hotel/Homestay sediakan breakfast. Check.

Hotel/Homestay untuk berBBQ bersama kawan-kawan? Check.

Hotel/Homestay dengan konsep ala-ala kabin? Check.

Hotel/Homestay ada restoran dan kedai serbaneka? Check.

Tempat penginapan ala lodge? Check.

Hotel dengan reka bentuk bangunan yang moden dan ala hipster. Check.

Hotel/Homestay yang terletak sepelaung je dari Taman Negara Kinabalu. Check.

Hotel/Homestay yang kita boleh menikmati pemandangan indah Gunung Kinabalu dan kesegaran udara pagi. Check.

Hotel/Homestay ada free Wi-Fi. Check. 

Hotel/Homestay yang terletak 15 minit dari Pekan Kundasang. Check.

Hotel/Homestay yang terletak 2 km dari Desa Dairy Farm. Check.

Kalau korang nak tau hotel yang mana satu sediakan kemudahan yang memang korang cari, korang kena la tengok di https://bagasi.my/hotel-di-kundasang/ tuh ye.

Ada homestay berharga serendah RM50/malam di Kundansang tau yang macam molek juga untuk orang berkeluarga macam den nih ha.

Orang yang adventure, backpacker atau pergi dengan kawan-kawan yang sempoi, kalau memang nak bajet betul bab penginapan ni, boleh pertimbangkan tidur di bilik dorm dengan katil bujang dengan harga semalam RM 30+++.

In sya Allah ada satu hotel yang memang mampu milik, terletak lebih kurang 1 kilometer je dari Taman Negara Kinabalu. Kalau korang menginap kat sini, sure senang nak buat perancangan mendaki gunung yang tertinggi di Malaysia, Gunung Kinabalu.

Ada hotel bajet yang terletak hanya 500 meter je dari Gunung Kinabalu. Boleh tak korang bayangkan kecantikan pemandangannya dari sini? Korang boleh berjalan kaki 10 minit je ke kawasan kaki Gunung Kinabalu ni.

Kalau korang nak bermalam di penginapan yang sangat cantik dan mewah, den nak perkenalkan satu villa yang den sangat berkenan dan berangan nak menginap iaitu Kundasang Golf Retreat Villa.

Kundasang Golf Retreat Villa merupakan sebuah resort peribadi yang tidak selalu dibuka untuk pelawat. Sekiranya dapat peluang menginap di sini, memang satu rezeki dan bertuah. 

Rekabentuk arkitek dan hiasan dalam di vila ini adalah sentuhan tangan JWA Design and Build yang turut merekabentuk Ibis Styles Hotel Inanam Kota Kinabalu.

Boleh tengok semua rekabentuk unik, menarik dan cantik oleh JWA Design and Build di https://www.jwadesignbuild.com/
 
Best kan? Lagi best kalau boleh tengok senarai hotel ni kat satu tempat je. Tak payah nak sakan search sana sini. 

So kalau korang memang ada plan nak berjalan ke Kundasang ni, jangan lupa tengok senarai hotel/homestay bajet yang best-best kat https://bagasi.my/hotel-di-kundasang/ tuh ye.

0 Comments