Info dalam blog nih especially yang melibatkan tempat yang den pergi, hotel yang den menginap, etc adalah purely from my point of view ye.

Untuk cerita pasal my second trip to Bali ke 3 Pulau Nusa iaitu Nusa Penida, Nusa Lembongan dan Nusa Ceningan + a bit of Bali mainland nih pun adalah daripada pandangan dan perasaan den.

Bagi route yang den rasa macam nak pengsan berjalannya mungkin bagi orang yang biasa hiking @ hobinya conquer gunung/hutan, etc adalah kacang sangat.

Untuk den sekali sekala naik turun tangga opis di tingkat 12 tuh pun dah kantoi dan termengah-mengah, memang la jalan semulajadi agak adventure untuk den k.

So my level of adventure definitely will be wayyyyy terpleot daripada orang yang memang sangat chentakan adventure ye. My body really not built and ready for any adventure yang melibatkan aktiviti lasak walau seminima mana pun aktiviti tuh. Aktiviti yang boleh menyebabkan jantung tercopot den memang tak minat.

The same goes for level of merempit bagi orang yang dah merempit 20 tahun dengan den yang tak pernah merempit walopun ada lesen bawa motor. Den hanya pernah membonceng je. Last sekali den pergi dan balik kerja membonceng motor adalah 8 tahun lepas kot. So tahap kecuakan den bila membonceng tuh of coz la tak sama dengan orang yang biasa bawa motor.

Bagi orang yang hidup dia memang travelling via flight selalu mungkin dah biasa dengan kaedah flight take off & landing termasuklah turbulence masa dalam flight tuh. Bagi den yang naik flight beberapa kali je sepanjang hidup den + ada rasa paranoid macam-macam memang la akan terasa seriau melampau bila naik flight. I really couldn’t help it. It just the feeling I couldn’t shake off.

Ada gambar yang kawan den ambil lebih cantik dari angle tertentu. Makanya den mencilok gambar yang dia ambil untuk diabadikan di dalam blog nih.

Segala kos adalah dikira seperti berikut Rp 1 juta = RM 340.

Nusa Penida, Nusa Lembongan dan Nusa Ceningan adalah antara pulau yang ada berdekatan Bali. Trip kali nih den pergi ke ketiga-tiga pulau nih.
The beautiful Pasih Andus

0 Comments