Tak sangka Simpang Pulai mempunyai hotel butik pada harga mampu milik dengan dekorasi instagramable di seluruh pelusuk ruang hotel. Serious hotel ni berbaloi untuk korang menginap paling kurang 1 malam kalau ada urusan atau sesi berjimbaan.

Den sekeluarga tidur sini 1 malam pada Februari lepas.

Dekorasi cantik banget serba klasik di ruang menunggu dan reception counter buat kita akan rasa takpe je melepak lama-lama di sini. Kusyen-kusyen comel yang menghiasi sofa pun comel-comel. Di sini je banyak ruang yang cantik untuk bergambar tapi den paling berkenan dengan payung-payung kertas yang diterangi dengan cahaya lampu, nampak klasik sungguh. Kena ambil gambar di sini pada waktu malam sebab memang sweet je.
anak bujang den melawat kawasan
Ruang di antara lif dan reception counter pun cantik untuk bergambar tapi seperti biasa kalau berjalan dengan anak-anak tidak la sempat mengambil gambar sakan pun sebab sibuk mempesoh depa.
Selesai urusan di kaunter kitaorang naik lif terus ke bilik.

Biliknya memang kena sungguh dengan citarasa den. Kemas, bersih, minimalis dan just nice dengan 2 katil single. 
Lengkap semua kemudahan yang ada di mana-mana hotel bajet yang lain.

Hiasan dari lif menuju ke bilik dan tempat menggosok baju pun sweet je semua. Memang my kind of decoration gitu.
Kalau korang nak minum petang atau breakfast makan kek atau kopi hipster, ada je café kecil yang beroperasi dalam hotel ni cuma tak perasan plak tanda halal di situ.
Memang den dan keluarga rasa happy menginap kat sini.

Tempat letak kereta walaupun di ruang terbuka tapi agak banyak. Jadinya tak perlu risau ye. Dengan harga RM120 memang berbaloi-baloi menginap di hotel ini.

2 Comments

  1. merton tu kalo ikut orang utara hammer hehe..
    comel je nama hotelnya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ha betul. KSarie orang Penang pun tak teringat merton adalah hammer hhehehehehe

      Delete