Buku daripada favourite author den ni tak pernahnya tidak menyentuh hati.

The 5 lessons from 5 different person Annie meet in heaven:

1. Knowing each other or not, we're part of each other.

2. No act done for someone else is ever wasted.

3. Grace.

4. There is no such thing as a nobody. And there are no mistakes.

5. The heart due to the people we love and after our losses is bigger.

Annie mengimbau kembali perjalanan hidupnya selama hampir 30 tahun dengan kisah 'I make a mistake' daripada umur dia 2 tahun sampai la saat dia berada di atas katil hospital bagi pembedahan lung transplant untuk suaminya, Paulo.

Boleh dikatakan 5 orang yang ditemui oleh Annie sebahagiannya bukan orang yang Annie memang berharap untuk berjumpa tapi orang yang penting dan selayaknya untuk dia berjumpa (not the people you wish to meet but the crucial people you have to meet).

Setiap orang yang ditemui Annie memberi penerangan tentang semua kekesalan, kesedihan, rasa what if, I should do better, why I make mistakes, secrets, etc yang berlaku dalam hidup Annie.

Novel daripada Mitch Albom kekal dengan penulisan yang sangat mudah nak faham yet touching dan kita boleh relate dengan kehidupan kita.

Buku ni boleh den katakan sebagai kesinambungan The Five People You Meet in Heaven.

Den mula baca buku ni masa dalam kereta on the way ke KLIA2 pada hari lawatan teknikal ke Penang. Den habis baca buku ni masa touchdown di Penang International Airport.

Rezeki betul den dapat habiskan pembacaan buku ni dalam masa beberapa jam. Dah lama tak dapat baca buku dalam tempoh yang singkat macam ni.
A great read during a great day.

0 Comments