Kali pertama dan terakhir den dan buong pergi ke Pulau Pangkor adalah 10 tahun sudah untuk honeymoon. Memang dah lama gila kot tak mai sini.

Kitaorang parking kete kat tempat parking kete berbumbung yang disediakan dekat dengan terminal jeti Lumut tuh. Parking 24 jam dalam RM 10. Memang okay la kan.

Dari tempat parking ke terminal jeti Lumut tuh tuh tak sampai 10 minit berjalan kaki. Siap ada susur gajah. So in sya Allah masih boleh bergerak walopun ujan dan panas terik.

Lama jugak kitaorang tunggu feri nak penuh dalam 30 minit camtuh sebelum feri mulakan perjalanan.

Luckily takdak sapa-sapa yang mabuk laut. Den paling risau den yang mabuk laut.

Budak-budak enjoy je la naik feri tuh coz depa tak pernah naik feri camtuh. Sibuk la dok tengok dalam laut, tunjuk dan tanya macam-macam. Layan la yang mana lalu.
Seronok depa nih tak payah pi sekolah
The chosen one. Depa nih terpilih untuk berjalan ke Pangkor.

Dalam 45 minit sampai la ke jeti Pulau Pangkor. Ada banyak van pink yang bersedia nak anto kita ke mana-mana resort yang kita dah pilih. RM 15 tambangnya. Bley sewa kete serendah RM100/hari ikut jenis kete. Tapi disebabkan kitaorang just nak melepak kat pantai dan hotel je, kitaorang naik van pink tuh je la.

Dalam 15 minit untuk sampai ke Nipah Bay Villa, resort yang kitaorang booking tuh dari terminal jeti Pulau Pangkor. Pakcik van tuh bawa van laju gila macam nak berlumba. Dah la jalan ke resort tuh agak sempit jugak. Setiap kali pakcik tuh kona baring ke ape, budak-budak nih suka je terhentak-hentak. Sakan depa dok bergelak tau budak 2 orang tuh.

Van hantaq betoi-betoi sampai depan hotel.

0 Comments