Rasanya tidak perlu diperkenalkan lagi Jalan Jalan Japan yang semakin mendapat tempat di hati rakyat Malaysia.

Jalan Jalan Japan cawangan kelima di Malaysia di Kip Mall Bandar Baru Bangi akan mula dibuka kepada orang ramai pada 28 DISEMBER 2019. Seronok orang Bangi, Kajang dan yang berdekatan dengannya sebab boleh membeli belah sakan di Jalan Jalan Japan tidak lama lagi.
Kredit: businesswire.com
Den berpeluang membeli belah di Jalan Jalan Japan di Kip Mall Bandar Baru Bangi sempena pre-pembukaannya pada Sabtu lepas. 
Ucapan boss Jalan Jalan Japan beserta sesi perkenalan bersama pengurusan JJJ Kip Mall
Macam-Macam Barangan Ada

Ada pelbagai bahagian di JJJ Kip Mall ini. Paling kurang kena habiskan masa 2 jam untuk ronda tengok semua barangan yang ada. Itu kalau spesies macam den yang tengok barang sepintas lalu. Kalau jenis orang yang memang sangat teliti nak belek satu-satu setiap barangan yang dia dah set mindanya untuk beli, haruslah paling kurang kena luangkan masa 4 jam ye.

Ada bahagian aksesori (cincin, gelang, anting-anting, etc), pakaian wanita, lelaki dan kanak-kanak, barangan bayi, mainan anak-anak, soft toys, beg tangan, beg bagasi, pinggan mangkuk periuk belanga, tali pinggang, topi, peralatan sukan (set golf banyak gila k) dan macam-macam lagi.
Ada barang-barang yang korang tak sangka ada pun boleh dijumpai di Jalan Jalan Japan ye.

Bukan den sahaja yang rambang mata tengok macam-macam barang dengan harga yang sangat murah di JJJ Kip Mall ini ye, suami den dan anak-anak pun turut pening kepala nak pilih apa nak beli sebab banyak sangat barang yang ada di sini.

Den sharekan sedikit gambar yang den sempat ambil di sini ye.
 
Harga Mampu Milik

Barang pre-loved dalam keadaan yang baik pada harga yang berpatutan dan mampu milik bermula serendah RM 1. Mana nak dapat kat tempat lain harga macam ini di tempat lain ye. 

Ada barang harga RM2, RM3, RM5, RM6, RM8, etc.

Memang ada harga barang yang RM100 ke atas semua tapi kalau barang tersebut di pasaran luar walaupun pre-loved harganya dalam RM250, jadinya berbaloi ke tak kalau harga RM100? Memang sangat berbaloi.

Bagi ibu bapa yang mencari car seat pada harga mampu milik bagi mematuhi saranan Kerajaan yang mewajibkan pemakaian car seat anak-anak pada tahun 2020, korang boleh beli car seat yang masih elok serendah RM40 di sini.
Baby carrier serendah RM10
Car seat RM40? Baby carrier serendah RM10? Serious sangat berbaloi.

Ada 1 bahagian kanak-kanak yang menempatkan barangan baru yang bukan pre-loved tetapi harganya masih pre-loved seperti tuala, mesin penimbang berat (harga RM40, pasaran luar online dalam RM200), sapu tanga, stoking, etc. 

Den belikan anak-anak 5npasang stoking Kamen Ryder dan tak pasti robot apa lagi pada harga RM3 sepasang. Murah sangat kan.

Barang baru harga pre-loved? Kalau rasa tidak berbaloi tak pasti la nak kata apa.

Apa Kitaorang Sekeluarga Shopping dengan RM200?

Kalau shopping tanpa ada had limit, sudah tentu den ambil set minum petang Noritake, set pinggan Peter Rabbit dan set pinggan apa lagi satu sudah lupa namanya.

Tapi disebabkan ada limit dan bawa sekali keluarga makanya setiap orang mesti dapat beli barang pilihan sendiri.

Den sudah tentu berlama-lamaan di bahagian beg sebab itu adalah kegemaran den. Banyak beg tangan yang menarik yang den berkenan tapi den tahankan rasa hati sebab nak bagi anak-anak dan suami pilih barang mereka.

Suami den yang paling sibuk sekali. Lama dia berteleku di bahagian alat tulis siap bersila di atas lantai penangan kusyuk memilih barang.
Suami den kalau pilih barang lagi detail daripada den
Lenguh bersila dia berjalan-jalan pula di bahagian sweater. Sakan dia memilih sweater untuk kedua anak lelaki dan diri dia sendiri.
Anak-anak den sudah tentu leka rambang mata memilih barang mainan. 
Tak sempat bayar lagi diaorang dah sakan main
Dengan RM200, den sekeluarga dapat beli semua barang-barang di bawah ini.
Sweater RM10. Dah besar dah budak ni.
RM 20 sweater untuk si kontot
RM 15 sweater buong
RM10 bag untuk den
RM 10
Mainan untuk si bongsu RM4 hingga RM6
Mainan budak tu lagi RM 6 dan RM 8
Papa punya RM8
Calculator untuk abang yang den tak pasti kenapa suka sangat calculator. RM 6 dan RM 2.
Stokin untuk kiddos. RM3 sepasang.
Papa beli ini untuk anak-anak dia. RM 1 - RM 3.
Tak pasti kenapa nak kena beli payung. Layankan aje la suami den tuh ha beli payung(RM6) dan pengasah pensel (RM8). Piring dino itu den yang pilih RM 3.
Tali pinggang Lee RM 10
Suami den memang suka barangan dapur. 2 dulang ini dia yang hendak beli. RM 30 dan RM 20. Sebab beli dulang ini la den tak boleh beli set minum petang Noritake tuh huhuhuhuhu.
Dah habis shopping kita bergambar dulu dengan bos JJJapan
Humble sungguh orangnya. Awak jadi tersegan.
Bersama sebahagian kakitangan JJJapan Kip Mall. Terima kasih atas layanan mesra.
Boleh tengok youtube kitaorang satu keluarga rambang mata dan membeli belah di sini ye https://youtu.be/PunvtyLZnik

Jangan lupa ye serbu Jalan Jalan Japan Kip Mall Bangi sempena pembukaan rasminya pada 28 DISEMBER 2019.

Jalan Jalan Japan,
2AT-01, Tingkat 2, KIP Mall, Bangi,
No. 1, Jalan Medan Bangi,
Off Persiaran Kemajuan Seksyen 6,
Bandar Baru Bangi,
43650 Selangor Darul Ehsan.

Waktu Operasi: 10 pagi - 10 malam




Cawangan lain Jalan Jalan Japan adalah di:

One City Sky Park, USJ
1 Shamelin Mall
CenterPoint, Seremban 
Superstore at M3 Mall, Gombak 

Boleh tengok di laman sesawang Jalan Jalan Japan untuk sebarang promosi terkini seperti Last Saturday of the Month Promo: TaPauSab dan 5% Selfie Discount.

Jom shopping di Jalan Jalan Japan.

6 Comments

  1. Selalu pergi cawangan One City. Tiap kali masuk, mesti berplastik keluar. Nanti nak cuba cawangan KIP Mall Bangi ni pulak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ni salah satu contoh tempat berhantu yang perlu dielakkan jika mampu. Sama spesies seperti Mr DIY, kedai Eco, Diaso, etc hehehhehee

      Delete
  2. Nama:Teddy Liza
    status perkawinan: janda
    jumlah pinjaman:3.6 miliar rupiah
    tempat tinggal saya:. Palangkaraya
    email ku:::teddyliza2020@gmail.com
    kesaksian yang memotivasi saya whatsapp :;l+ 6281617538564
    tujuan pinjaman saya :Investasi / hutang

    Halo semuanya, sekarang dari (bahasa Indonesia [baˈha.sa in.doˈne.sja])/Malay, . Saya seorang janda dengan dua anak dan sejak Februari 2019 karena kebakaran dalam bisnis yang membanjiri bisnis saya dan saya mencoba mencari pinjaman dari bank saya, bank mengatakan dengan saya memiliki kredit buruk sehingga saya mencobanya dengan pemberi pinjaman lain di mana saya bodoh. Tetapi seperti yang Tuhan kehendaki, saya membaca kesaksian AASIMAHA ADILA AHMED LOAN FIRM di majalah bisnis, yang membantu bisnis dan individu dengan pinjaman besar. Saya mengajukan permohonan dan saya telah menerima pinjaman 3,6 miliar rupee dengan tingkat bunga sangat rendah 1% dan rencana pembayaran yang lebih baik. Saya ingin menggunakan media ini untuk memberi tahu Anda bahwa ada banyak scammer di sini. Ambil permintaan peminjam untuk biaya asuransi, Peminjam tidak memiliki sertifikat bisnis, Peminjam palsu tidak peduli dengan gaji bulanan Anda yang membuat Anda memenuhi syarat untuk mendapat pinjaman, peminjam Palsu tidak memiliki alamat kantor fisik. Peminjam palsu meminta biaya pendaftaran dan biaya pajak, peminjam Palsu tidak memiliki situs web. Jika Anda mencari pinjaman, selalu minta pemberi pinjaman untuk situs webnya, karena banyak pemberi pinjaman palsu tidak memiliki alamat dan situs web. Jika Anda menginginkan pinjaman yang sah,Sukses hanya datang bagi mereka yang percaya pada diri mereka sendiri dan siap untuk menang. Saya tidak mengharapkan apa pun selain yang terbaik untuk Anda. Beralih ke tahap baru dalam hidup bisa menjadi proses yang menantang. Semoga Anda beruntung dalam semua upaya masa depan Anda, Anda akan menjadi hebat. ajukan sekarang.

    Aasimaha adila ahmed kontak pusat aplikasi pinjaman
    E-mail**aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com
    Whatsapp *********^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^+ 447723553516

    ReplyDelete
  3. Nama Perusahaan::"":":":"ONE BILLION RISING FUND
    Gmail Perusahaan:":":":":"::"onebillionrisingfund@gmail.com                       
    Selamat siang
    Namaku Nyonya Ahmed Neni dan saya berbicara sebagai salah satu orang paling bahagia di dunia saat ini dan saya mengatakan kepada diri sendiri bahwa pemberi pinjaman yang menyelamatkan keluarga saya dari situasi buruk kami, saya akan menceritakan namanya kepada dunia dan saya sangat bahagia dengan katakan bahwa keluarga saya kembali untuk selamanya karena saya membutuhkan pinjaman sebesar Rp150.000.000.00 untuk memulai hidup saya sejak saya adalah satu ibu dengan 3 anak dan dunia sepertinya sedang bergantung pada saya saat saya mencoba untuk mendapatkan pinjaman Dari bank dan online bank menolak saya pinjaman mereka mengatakan bahwa penghasilan saya rendah dan saya tidak memiliki jaminan untuk pinjaman jadi saya pergi online dan hal-hal menjadi lebih sulit karena mereka merobek uang saya dari saya dengan janji manis untuk membantu saya sampai saya bertemu dengan ALLAH mengirim pinjaman pinjaman yang mengubah hidup saya dan keluarga saya, ONE BILLION RISING FUND dimana Juruselamat ALLAH dikirim untuk menyelamatkan keluarga saya dan pada awalnya saya pikir ini tidak akan mungkin terjadi karena pengalaman masa lalu saya dan janji palsu tapi untuk mengejutkan saya, saya menerima pinjaman saya sebesar Rp150.000.000.00 dan saya akan menyarankan siapa saja yang benar-benar membutuhkan pinjaman untuk menghubungi perusahaan tersebut, melalui email di: """""""onebillionrisingfund@gmail.com"""""""karena mereka adalah pemberi pinjaman yang paling pengertian dan baik hati. Jika Anda melihat bagaimana memastikan pinjaman atau bagaimana mendapatkan pinjaman asli, perusahaan dapat membantu Anda. "

    BBM: D8E814FC 


    Sebagai penerima manfaat dari perusahaan saya adalah bukti hidup dari kerja baik perusahaan dan saya meyakinkan Anda bahwa Anda akan mendapatkan formulir pinjaman ONE BILLION RISING FUND. cukup hubungi mereka dan ikuti proses pemberian pinjaman yang mudah

    Anda dapat menghubungi saya Ahmed Neni pada informasi lebih lanjut ((ahmedneni48@gmail.com))

    Allahu akbar

    ReplyDelete
  4. Nama Perusahaan::"":":":"ONE BILLION RISING FUND
    Gmail Perusahaan:":":":":"::"onebillionrisingfund@gmail.com                       
    Selamat siang
    Namaku Nyonya Ahmed Neni dan saya berbicara sebagai salah satu orang paling bahagia di dunia saat ini dan saya mengatakan kepada diri sendiri bahwa pemberi pinjaman yang menyelamatkan keluarga saya dari situasi buruk kami, saya akan menceritakan namanya kepada dunia dan saya sangat bahagia dengan katakan bahwa keluarga saya kembali untuk selamanya karena saya membutuhkan pinjaman sebesar Rp150.000.000.00 untuk memulai hidup saya sejak saya adalah satu ibu dengan 3 anak dan dunia sepertinya sedang bergantung pada saya saat saya mencoba untuk mendapatkan pinjaman Dari bank dan online bank menolak saya pinjaman mereka mengatakan bahwa penghasilan saya rendah dan saya tidak memiliki jaminan untuk pinjaman jadi saya pergi online dan hal-hal menjadi lebih sulit karena mereka merobek uang saya dari saya dengan janji manis untuk membantu saya sampai saya bertemu dengan ALLAH mengirim pinjaman pinjaman yang mengubah hidup saya dan keluarga saya, ONE BILLION RISING FUND dimana Juruselamat ALLAH dikirim untuk menyelamatkan keluarga saya dan pada awalnya saya pikir ini tidak akan mungkin terjadi karena pengalaman masa lalu saya dan janji palsu tapi untuk mengejutkan saya, saya menerima pinjaman saya sebesar Rp150.000.000.00 dan saya akan menyarankan siapa saja yang benar-benar membutuhkan pinjaman untuk menghubungi perusahaan tersebut, melalui email di: """""""onebillionrisingfund@gmail.com"""""""karena mereka adalah pemberi pinjaman yang paling pengertian dan baik hati. Jika Anda melihat bagaimana memastikan pinjaman atau bagaimana mendapatkan pinjaman asli, perusahaan dapat membantu Anda. "

    BBM: D8E814FC 


    Sebagai penerima manfaat dari perusahaan saya adalah bukti hidup dari kerja baik perusahaan dan saya meyakinkan Anda bahwa Anda akan mendapatkan formulir pinjaman ONE BILLION RISING FUND. cukup hubungi mereka dan ikuti proses pemberian pinjaman yang mudah

    Anda dapat menghubungi saya Ahmed Neni pada informasi lebih lanjut ((ahmedneni48@gmail.com))

    Allahu akbar

    ReplyDelete
  5. Hari baik untuk semua warga negara Indonesia dan juga semua ASIA, nama saya Ny. Nurliana Novi, tolong, saya ingin membagikan kesaksian hidup saya di sini di platform ini untuk semua warga negara Indonesia dan seluruh Asia untuk berhati-hati dengan pemberi pinjaman di internet, Allah telah mendukung saya melalui ibu Nyonya Elina yang baik
    Setelah beberapa periode mencoba untuk mendapatkan pinjaman dari lembaga keuangan, dan ditolak terus-menerus, jadi saya memutuskan untuk mendaftar melalui pinjaman online tetapi saya ditipu dan saya kehilangan Rp 15.000.000 dengan pemberi pinjaman pinjaman yang berbeda.
    Saya menjadi sangat putus asa dalam mendapatkan pinjaman, jadi saya berdiskusi dengan seorang teman saya yang kemudian memperkenalkan saya kepada Ny. Elina, yang adalah pemilik perusahaan pemberi pinjaman global, jadi teman saya meminta saya untuk melamar dari Ny. Elina, jadi saya mengumpulkan keberanian dan menghubungi Ny. Elina.
    Saya mengajukan pinjaman sejumlah Rp500.000.000 dengan tingkat bunga 2%, sehingga pinjaman itu disetujui dengan mudah tanpa tekanan dan semua pengaturan dilakukan pada transfer kredit, karena fakta bahwa itu tidak memerlukan jaminan dan jaminan untuk pinjaman transfer Saya hanya diberitahu untuk mendapatkan sertifikat perjanjian lisensi aplikasi Mereka untuk mentransfer kredit saya dan dalam waktu kurang dari dua jam uang pinjaman telah disetorkan ke rekening bank saya.
    Saya pikir itu lelucon sampai saya menerima telepon dari bank saya bahwa akun saya dikreditkan dengan jumlah Rp500.000.000. Saya sangat senang bahwa ALLAH akhirnya menjawab doa saya dengan memesan pinjaman saya dengan pinjaman asli saya, yang telah memberi saya keinginan hati saya.

    Mereka juga memiliki tim ahli di sana yang akan memberi tahu Anda tentang jenis bisnis yang ingin Anda investasikan dan cara menginvestasikan uang Anda, sehingga Anda tidak akan pernah mengalami kebangkrutan lagi dalam hidup Anda.

    Semoga ALLAH memberkati Bunda Elina karena membuat hidup saya mudah, jadi saya menyarankan siapa pun yang tertarik untuk mendapatkan pinjaman, silakan hubungi Mrs. Elina melalui email: elinajohnson22@gmail.com untuk pinjaman Anda
    Ada perusahaan palsu lain yang menggunakan kesaksian saya secara online untuk mencapai keinginan egois mereka, saya satu-satunya dengan kesaksian yang benar ini, ketika Anda menghubungi kemudian meminta mereka untuk bukti pembayaran di sana kepada ibu ,, harap berhati-hati terhadap orang-orang ini, oke
    Akhirnya saya ingin berterima kasih kepada Anda semua karena telah meluangkan waktu untuk membaca kesaksian hidup saya yang sebenarnya tentang kesuksesan saya dan saya berdoa Tuhan akan melakukan kehendak-Nya dalam hidup Anda. Satu lagi nama saya adalah mrs nurliana novi, Anda dapat menghubungi saya untuk informasi lebih lanjut via email saya: nurliananovi96@gmail.com

    ReplyDelete