Dari Rumah Pohon Molenteng, kitaorang menempuh perjalanan sejauh 26.7 km selama lebih 1 jam 15 minit dengan melalui jalan raya yang berliku dan tidak sempurna itu.

Tebing Banah @ Banah Cliff Point nih terletak di Batumadeg, Klungkung.

Apa yang kita boleh dapat setelah menempuh perjalanan yang menyebabkan bontot hampir tercabut adalah satu pemandangan laut yang sangat cantik dari tebing tinggi. Memang tak boleh turun pun. Hanya pemandangan semata.
Cantik kan?
Adakah berbaloi mengharungi perjalanan yang penuh berliku untuk melihat pemandangan tersebut?

Memang berbaloi walaupun pada ketika sampai dan tengok pemandangan tuh, den tanya dengan member den ‘kita naik motor berjam-jam nak tengok nih je?’ dan of course den hampir kena hempuk dengan member den dengan halem (helmet). Dah la kan orang tuh yang uruskan everything, seimbangkan motor di atas jalan raya yang tidak sempurna dengan pembonceng yang sangat berat dan asyik membebel, etc, boleh pula tanya soalan bukan-bukan ye. Mujur sangat den tak kena humban ke dalam gaung tuh kan.

Tempat nih memang untuk menjamu mata. Sesiapa yang suka ambil gambar versi instagram pun sesuai ke sini.
Posing orang penat nak pengsan
Kasut nih tinggal kenangan sebab terpaksa ditinggalkan akhirnya di Bali sebab dah rosak teruk
Kasut yang kecederaan
Masa kitaorang sampai kat sini, ada seorang mamat orang putih yang membonceng motor dengan orang tempatan baru sampai. Ada seorang mamat dari Bandung sakan dok mengambil gambar.
Mungkin dah petang sangat atau jalan ke tempat nih yang tidak sempurna yang menyebabkan tidak ramai orang ke sini pada ketika itu.
Jalan raya nak menyampai ke sini

0 Comments