Day 2 - Tanah Abang - Tugu Monas - Mangga Dua Mal - Taman Mini Indonesia Indah - Thamrin Residence - urut badan.
 
Hari kedua dimulakan dengan sedikit blur. Semalam masa nak tidur den minta member den kunci jam untuk bangun Subuh. Den tanya dia handphone dia masa Malaysia ke masa Jakarta (Jakarta 1 jam awal dari Malaysia). Dia kata jam handphone dia set waktu Malaysia. Makanya dia set la jam 1 jam awal tanpa mengetahui jam tuh telah diset secara automatic ke waktu Jakarta.

So we end up bangun solat subuh at 330 am waktu Jakarta sedangkan subuh kat sini adalah pada 430 am.

Lepas tuh baru tersedar subuh apa woi baru pukul 330 am. Teruk betoi tak sabar-sabar nak pergi shopping bangun awal gila hehehehehehe.

Memang gelak je la kitaorang pasal bangun awal gila tuh ala-ala bangun setengah jam 4 tak sabar-sabar mau nyoping pak. 

Kitaorang naik Grab dari Thamrin Residence ke Tanah Abang dan sampai sana pada 7 pagi.

Kitaorang breakfast A&W dulu di Tanah Abang sebelum memulakan aktiviti shopping buat kali kedua di Tanah Abang sampai 9.30 pagi. 

Lepas tuh, kitaorang naik bajaj (kenderaan roda 3) dari Tanah Abang ke Tugu Monas dengan tambang RP 40K @ RM13. Tak jauh pun dalam 1.5 km je.
Naik ini dari Tanah Abang ke Tugu Monas
Kitaorang naik Grab dari Tugu Monas ke Mangga Dua Mal untuk shopping bags.

Last stop sebelum balik ke apartment adalah Taman Mini Indonesia Indah yang jauhnya 45 km dari Mangga Dua. Kitaorang naik Grab juga ke sini. Tak sangka best k tempat nih.
Dari adalah Taman Mini Indonesia Indah terus je balik apartment.

Lepas urut badan 1 jam di spa di kawasan apartment, kitaorang dinner dekat kedai makan di kawasan apartment tuh juga. Memang best badan kena urut lepas hampir 2 hari berjalan ke hulu ke hilir.

Sebelum tidur pengsan, kitaorang packing bag dulu, sumbatkan dalam beg yang ada semua barang yang dah dibeli.

0 Comments