Sesi berjimbaan yang tidak tersangka nih dirancang tak sampai sebulan. 
 
Memang takde bagitau sesiapa pun. Just the two of us from the office. 

16 Oktober kitaorang booking return flight ticket at RM199. Depart on 27 Oktober dan balik pada 29 Oktober. Memang pergi masa weekend sebab tak nak cuti lama sangat. Lagipun baki cuti den dah tak banyak sebab sakan dok berjalan tahun nih.

Disebabkan kitaorang datang ke Jakarta nih tak bagitau sesiapa, so takde sesiapa pun yang kirim barang. Makanya memang plan nak shopping sikit je untuk diri sendiri dan keluarga je la. Sebab tuh la kitaorang tak check in luggage dan berharap pada hand luggage 7 kg seorang tuh je. Tukar duit pun sikit je.

Kaki lenguh gila sebab tema trip kali nih adalah shopping di Tanah Abang dan Mangga Dua. Dah la berjalan kaki ke Tugu Monas bagai. Memang kaki adalah terpleot sakit. Lutut dan betis kanan den cramp teruk sehingga sampai di rumah. First time terjadi dalam hidup den, selama nih kaki kiri je yang selalu terpleot. Mungkin sebab semakin tua.

Den sempat habiskan baca 2 novels in the trip (The Marble Collector by Cecilia Ahern dan Gray Mountain by John Grisham).

So in summary, tentative program berjimbaan adalah seperti berikut:

Day 1 - depart dari KLIA2 dalam 10 pagi - naik Grab di Soekarno Hatta International Airport ke Thamrin Residence - Tanah Abang - Serina Shopping Mall - Carribou Coffee - Tugu Monas - Thamrin City - dinner di Restoran Sederhana Masakan Padang.

Day 2 - Tanah Abang - Tugu Monas - Mangga Dua Mal - Taman Mini Indonesia Indah - Thamrin Residence - urut badan.

Day 3 - Thamrin City - Soekarno Hatta International Airport - kembali ke reality.

Akan cuba menghabiskan cerita Jakarta ni secepat mungkin sebelum bercerita tentang percutian ke 3 Pulau Nusa di Bali bila berkesempatan. In sya Allah.
Jakarta at night. Photo taken from the jejantas

0 Comments