Disebabkan trip nih berlaku hampir 6 bulan lepas, makanya memang la banyak maklumat yang den telah terlupakan dan tak dapat nak dicoretkan dalam blog nih.
Ada terlalu banyak tempat lagi yang tidak terlawat di Jogjakarta. 

In sya Allah kena repeat lagi Jogjakarta di masa akan datang untuk pergi kat tempat-tempat tersebut.

Bila pergi dalam kumpulan yang agak ramai (8 orang) memang la ada pelbagai ragam sebab we are human like that.

Masa yang dihabiskan dekat sesuatu tempat adalah panjang lagi-lagi bila semua ahli kumpulan hendak ambil gambar di spot yang sama. Masa menunggu giliran, etc. Understandable.

Tidak banyak tempat yang boleh pergi kalau pergi dalam bilangan yang ramai. Kitaorang tak dapat pergi ke 4 tempat yang dah dirancang sebab kesuntukan masa iaitu Muzium Keraton, Gondola Pantai Timang, Pantai Parangtritis dan Pasar Beringharjo. Ada rasa terkilan tapi jalan terus aje la.

Ada souvenir shopping yang perlu dibuat apabila terjumpa je souvenirs yang kita berkenan. Jangan tunggu sampai last minute sebab kadang-kadang kita tidak terjumpa lagi barang tersebut atau kita akan jumpa jua tapi harga lebih mahal, etc.

Rasanya den dah tak berminat nak travelling dalam group yang ramai sebab den dah tua kot. Den perlukan ketenangan dan tak nak pening-pening. Bagi den, dah mujur sangat-sangat ada orang tolong uruskan everything (flight ticket, accommodation, tentative program, supir, etc). Tapi kalau joint trip ke Europe ke ape yang memang terpaksa pergi beramai-ramai, pasrah je la kan. Tapi never say never la kan.

So Jogjakarta @ Yogjakarta….till we meet again… in sya Allah. 

Berangan nak ke Pantai Jogan Gunungkidul, Embung Nglanggeran, Curug Tegalrejo, Bukit Panguk Kediwung, Bukit Pengilon dan Seribu Batu Jongo Langit.

2 Comments

  1. Saya benar-benar akan berterima kasih kepada Allah kerana kebaikan yang anda lakukan dengan membantu saya dan hari ini saya mendapat pinjaman sebanyak RM120,000.00 untuk menyelesaikan masalah saya.
    Saya terima telefon saya pada pagi ini amaran dari bank saya CIMB yang mengesahkan bahawa saya memperoleh pinjaman dalam akaun saya dengan jayanya.
    Saya mengucapkan terima kasih kepada wanita Puan Deborah kerana saya berpegang kepada kepercayaan saya dan dengan rahmat Allah, saya telah berjaya mendapatkan pinjaman saya.
    Terima kasih banyak - banyak.
    Saya juga akan memaklumkan kepada kawan-kawan dan orang tersayang yang memerlukan pinjaman. Terima kasih banyak Deborah, saya berdoa agar Allah menyertai kamu.
    Hubungi Ibu Deborah melalui
    e-mel: avantloanson@gmail.com
    WhatsApp: +6281334785906

    ReplyDelete
  2. SAYA MENYAMBUT ANDA SEMUA DI PAGE INI
    INI IALAH CERITA SAYA

    Saya MURNI SANTI, seorang wanita, ibu, kakak dan rakan dari (Bekasi), Indonesia, saya seorang PENGURUS ESTATE SEBENAR dan saya telah mengalami banyak tekanan kewangan baru-baru ini, tidak ada yang mahu meminjam wang kepada kami untuk menyelesaikan projek komersial kami yang telah dibina dalam beberapa bulan sekarang. Saya telah ditipu oleh beberapa syarikat pinjaman palsu yang menuntut sejumlah wang daripada saya tanpa kami menerima pinjaman.

    Saya kecewa, suami saya berusaha sebaik mungkin dan menolong, saya akan membunuh diri kerana kesakitan, terlalu banyak ditanggung dan saya kehilangan harapan, sehingga saya diperkenalkan kepada SEMUA PINJAMAN PEMBERIAN GLOBAL sebuah syarikat pinjaman yang ditaja oleh bank dunia itu sendiri.

    Saya memutuskan untuk memohon pinjaman dan menghubungi syarikat itu, pegawai pinjaman mereka yang benar-benar memberi saya harapan dan memberitahu saya jangan bimbang syarikat itu akan meminjamkan wang kepada saya, walaupun jumlah yang saya perlukan sangat besar, dan semua yang saya dapat berikan kepada mereka keperluan yang merupakan beberapa maklumat peribadi, yang saya lakukan.

    Saya melalui semua proses, mereka berjanji akan meminjamkan wang yang saya minta setelah mengesahkan saya layak untuk mendapatkan pinjaman, saya diminta untuk menunggu, yang paling mengejutkan adalah pinjaman yang dimasukkan ke dalam akaun saya dan saya mengesahkannya .. Kami syarikat kembali dari segi kewangan dan keluarga saya berjaya dengan baik ini menjadikan hidup saya lebih baik, saya bersyukur kepada Allah dan kepada semua PINJAMAN PEMBERIAN GLOBAL
    GMAIL ..... allglobalgrantloan@gmail.com

    UNTUK MENGHUBUNGI SAYA
    Murni Santi
    murnisanti55@gmail.com

    ReplyDelete