Selesai membeli belah di Pekan Nabalu kitaorang drive dalam 30 minit untuk makan Sayap Ayam Madu Wak Ali di Pekan Kundasang.

Memang berselera makan bersungguh-sungguh sebab kelaparan sangat.

Makan pula sayap ayam yang baru dibakar dan nasi panas-panas dengan air sejuk, memang tak toleh kiri kanan dah. Laju je suapan demi suapan. Kalau Lee Min Ho lalu kat sebelah pun memang tak perasan la hehehehehee.

Ada sayap, buntut, pedal dan sate di sini. Pilih je nak makan apa. Kitaorang of course makan kepak ayam bersungguh-sungguh. Den rasa buntut 1 cucuk. Sedap sungguh makan lemak buntut ayam tuh. Memang RIP la my cholesterol gitu.

Disebabkan dah la sangat kan cerita makan sayap ayam ni den dah terlupa rasa dia hehehehehhe. Memang asbab nak kena mengulang trip ke Kundasang nih ha. Sedap memang sedap cuma den tak ingat rasa dia one of its kind ke atau ala-ala sama rasa macam kepak ayam kat pasar malam tuh. Tapi yang pastinya kuah yang didatangkan bersama sayap ayam tuh memang sedap. Itu yang buat sayap ayam tuh special.

Jadinya kalau datang ke Kundasang, jangan lupa singgah makan sayap ayam di kedai Sayap Ayam Madu Wak Ali Café yang terletak di tepi jalan besar ni ye. In sya Allah sehingga menjilat jari gitu.

Lokasinya di sini ye https://goo.gl/maps/crmfMCPKk6gfPotn6

2 Comments