Mengada-ngada kan nak cerita pasal makanan kat Grand Dorsett Hotel Subang nih pun buat different post la pula ye.

Bukannya apa. Banyak sangat gambar-gambar menarik tentang sebahagian makanan yang ada di Grand Dorsett ni ha yang den nak share.

Kenapa den kata sebahagian? Sebab food spread dia memang marvellous. Serious banyak. First time dalam hidup den sepanjang hampir 40 tahun (dah tua weii) den jumpa hotel dengan kepelbagaian jenis makanan yang sangat banyak sampai tak terlalu-lalu nak makan gittew. Nak ambil gambar semua jenis makanan yang ada cam jakun bebeno pulak ye. So den ambil gambar yang mana sempat aje la.

Biasanya den selalu alami keadaan tak tau nak makan apa sebab food spread oleh hotel tersebut sedikit dan nampak kurang menggoda. Di Grand Dorsett ni pun den tak tau juga nak makan apa tapi disebabkan banyak sangat spesies makanannya dan almost semua nampak menggoda.

Sepanjang 3 hari 2 malam den berbengkel di sini, den berpeluang makan breakfast, lunch dan dinner di mana food spread di setiap waktu makan ni memang sangat best.

Waktu breakfast, den ada rezeki bertemu dengan omelette paling sempurna yang pernah den jumpa sepanjang hidup den hasil air tangan chef yang dah bertugas 20 tahun di hotel ini (nampak sangat kepochinya kan sempat beramah mesra dengan chef masa orang tuh dok sibuk memasak).
Den nih ha mudah betul terhibur. Dapat omelette cantik pun dah happy

Den rasa food spread masa dinner paling meletops siap dengan semua jenis hidupan laut. Sesiapa yang gout tuh memang mencari nahas je la hehehehehe.

Sepanjang berbengkel tuh rasanya dah sampai agak muak makan lamb sebab setiap kali lunch dan dinner ada 2,3 masakan bertemakan lamb.

Ada macam-macam deserts dan salads. 
Chocolate fountain pun ada. Nih favourite station kanak-kanak.
Sakan melantak kacang sampai sakit-sakit gigi huhuhuhu

Buah-buahannya ada 4, 5 jenis setiap kali masa makan. Den sempat makan tembikai merah, tembikai kuning, jambu, betik, mata kucing, buah naga, rock melon dan limau bali.

Dah la makanan ada bermacam jenis kan, restorannya pun sangat selesa.

Di samping makanan yang ada di restoran yang dah termasuk dalam pakej bengkel, den sempat juga beli dua potong kek di kawasan sebelah lounge di hotel ni. Tak sangka harga kek nih masih mampu milik RM 10 sepotong. Ingatkan harga hotel dah hehheehehe.

Terbaik la Grand Dorsett nih. Harapnya ada peluang la berbengkel lagi di sini hehehehehehhe.

# Dah la makan tak ingat dunia dekat buffet area tuh kan, sempat lagi menapau kek. Lepas tuh pitam tahap kolesterol naik mencanak-canak. Den sangat ngeri nak jumpa Dr di PPUM mid of April nih berdasarkan sesi makan sampai perut meletup di sini.

0 Comments