Di sini ada bayaran untuk masuk tapi den dah terlupa berapa hehhehehe.
 
Walaupun kitaorang telah keluar awal pagi dari hotel dan sampai di sini agak awal tetapi rupanya masih ada orang yang lagi awal daripada kitaorang.
Entrance ke Kebun Mangunan. Bayar tiket masuk di pondok tol tuh.
Ada pelbagai pokok buah-buahan di sini
Untuk menengok pemandangan cantik di mana kita berada di paras lebih tinggi daripada kabus, kita kena naik ke puncak yang tertinggi yang ada di kawasan ini.

Unfortunately kitaorang tidak berkesempatan untuk menikmati pemandangan indah tuh disebabkan kitaorang tersangkut di dalam kesesakan untuk menuju ke puncak tuh. Disebabkan kawasan tuh kecil, hanya beberapa buah kenderaan sahaja dibenarkan untuk naik ke puncak tuh pada satu-satu masa. 
Beratur nak naik ke puncak
Boleh je sebenarnya kalau kitaorang menapak naik ke puncak tuh dari tempat kereta kitaorang terkandas tuh tetapi Pak Supir kata agak jauh untuk menapak tuh. Makanya tiada siapa berani ambil risiko untuk berjalan kaki ke puncak. 

Boleh juga hendak tunggu giliran kenderaan kitaorang untuk naik ke puncak tetapi disebabkan ada dua lagi tempat yang kitaorang hendak pergi yang agak jauh jarak perjalanannya, majoriti ahli kumpulan membuat keputusan untuk berpatah balik agar kitaorang tidak membuang masa menanti giliran.

Makanya kitaorang berpatah balik ke jalan masuk dan berehat sebentar di teduhan yang disediakan sambil memandang kabus dari kejauhan, menengok sekawan rusa dan breakfast di gerai yang ada di situ.

Kecewa? Ada la sikit tapi bak kata my Bali travel buddy, pergi melancong tempat orang memang akan ada tempat yang kita tidak akan terpegi dan pasrah je la.

Kalau terpegi lagi Jogjakarta di kemudian hari, mungkin kena revisit Kebun Mangunan untuk tengok kabus tuh.

1 Comments

  1. SAYA MENYAMBUT ANDA SEMUA DI PAGE INI
    INI IALAH CERITA SAYA

    Saya MURNI SANTI, seorang wanita, ibu, kakak dan rakan dari (Bekasi), Indonesia, saya seorang PENGURUS ESTATE SEBENAR dan saya telah mengalami banyak tekanan kewangan baru-baru ini, tidak ada yang mahu meminjam wang kepada kami untuk menyelesaikan projek komersial kami yang telah dibina dalam beberapa bulan sekarang. Saya telah ditipu oleh beberapa syarikat pinjaman palsu yang menuntut sejumlah wang daripada saya tanpa kami menerima pinjaman.

    Saya kecewa, suami saya berusaha sebaik mungkin dan menolong, saya akan membunuh diri kerana kesakitan, terlalu banyak ditanggung dan saya kehilangan harapan, sehingga saya diperkenalkan kepada SEMUA PINJAMAN PEMBERIAN GLOBAL sebuah syarikat pinjaman yang ditaja oleh bank dunia itu sendiri.

    Saya memutuskan untuk memohon pinjaman dan menghubungi syarikat itu, pegawai pinjaman mereka yang benar-benar memberi saya harapan dan memberitahu saya jangan bimbang syarikat itu akan meminjamkan wang kepada saya, walaupun jumlah yang saya perlukan sangat besar, dan semua yang saya dapat berikan kepada mereka keperluan yang merupakan beberapa maklumat peribadi, yang saya lakukan.

    Saya melalui semua proses, mereka berjanji akan meminjamkan wang yang saya minta setelah mengesahkan saya layak untuk mendapatkan pinjaman, saya diminta untuk menunggu, yang paling mengejutkan adalah pinjaman yang dimasukkan ke dalam akaun saya dan saya mengesahkannya .. Kami syarikat kembali dari segi kewangan dan keluarga saya berjaya dengan baik ini menjadikan hidup saya lebih baik, saya bersyukur kepada Allah dan kepada semua PINJAMAN PEMBERIAN GLOBAL
    GMAIL ..... allglobalgrantloan@gmail.com

    UNTUK MENGHUBUNGI SAYA
    Murni Santi
    murnisanti55@gmail.com

    ReplyDelete