Walopun Kilang Bateri nih dah jadi salah satu tempat yang wajib pergi kalo kita bercoti ke Johor, den nih memang la kan dasar blur tatau macam mana ntah. Dari KSL Resort tuh den setkan kat Waze tuh pergi ke Kedai Bateri. Memang la sungguh Waze tuh bawak den ke kedai bateri terdekat. Haishh…..blur sungguh.

Takde la jauh mana pun Kilang Bateri dari KSL Resort. Dalam 20 minit camtuh.

Besaq jugak kawasan Kilang Bateri nih. Ada 500 parking bays yang disediakan kalo ikut banner yang ada kat situ. Untuk den, dia ala-ala Uptown Shah Alam tapi dalam versi yang sangat lebih tersusun dan selesa camtuh. Serious chantek tempat dia k.

Den pergi dalam kul 2 pm camtuh so ada beberapa kedai yang masih belum bukak sebab kata sorang penjual tuh, biasanya orang akan datang situ paling ramai antara 6 pm - 12 am lagi lagi la dengan cuaca panaih merelit-relit la nih.

Ada banyak kedai kat sini. Kebanyakannya kedai jual baju dan tudung. Ada kedai printing baju jugak kalo mata den tak terpleot. Ada jugak 2 kedai jual mainan budak-budak. Ada 1 kedai buku. Ada kedai-kedai lain jugak.
Kedai mainan

Ada jugak 1 tempat untuk kanak-kanak main sementara mak pak sibuk shopping.
Tempat yang boleh menyebabkan mak pak agak bangkrupt
Disebabkan den masih kenyang makan kacang pool, takde la singgah makan kat sini walopun ada macam-macam jenis food yang depa juai kat sini.
Food court dalam Kilang Bateri
Antara kedai makan kat bahagian luar
Tempat yang patut dilawati waktu petang ke atas supaya kita lebih selesa untuk jalan-jalan tengok barang jualan kat sini.
Publisher alternatif untuk penulis-penulis buku alternatif

Kena mai lagi next time lagi nih in sya Allah.

2 Comments

  1. jadi jugak ko ke sini..he3

    ReplyDelete
    Replies
    1. kena pergi lagi nanti zue. Girls trip. Baru best nak cuci mata.

      Delete